Positioneren van rail als het slimme transportalternatief

De markt voor railcargo staat bekend om z’n complexiteit en traditionele werkwijzen. Rail Release kiest voor een andere aanpak: eenvoudiger, slimmer, sneller. Van wagonleasing tot volledige mobiliteitsoplossingen, hun werkwijze is vindingrijk, no-nonsense en gericht op vooruitgang. Maar hun merk liet dat nog niet zien. Niet in beeld, en niet in taal.

Services

Positionering
Communicatie, content strategie
Visuele identiteit
Art direction
Website design
Fotografie
Doorvertaling middelen

Positioneren van rail als het slimme transportalternatief

De markt voor railcargo staat bekend om z’n complexiteit en traditionele werkwijzen. Rail Release kiest voor een andere aanpak: eenvoudiger, slimmer, sneller. Van wagonleasing tot volledige mobiliteitsoplossingen, hun werkwijze is vindingrijk, no-nonsense en gericht op vooruitgang. Maar hun merk liet dat nog niet zien. Niet in beeld, en niet in taal.

Positioneren van rail als het slimme transportalternatief

De markt voor railcargo staat bekend om z’n complexiteit en traditionele werkwijzen. Rail Release kiest voor een andere aanpak: eenvoudiger, slimmer, sneller. Van wagonleasing tot volledige mobiliteitsoplossingen, hun werkwijze is vindingrijk, no-nonsense en gericht op vooruitgang. Maar hun merk liet dat nog niet zien. Niet in beeld, en niet in taal.

Merk bouwen met lef en richting

We ontwikkelden een heldere en zelfverzekerde merkpositionering: vindingrijk, betrokken, flexibel en snel. Vanuit die basis werkten we aan een nieuwe visuele identiteit, tone of voice en communicatie- strategie. Alles in lijn met hun ambitie om de slimste spoorwegmobiliteitsaanbieder van Europa te worden. Van website en brochures tot presentaties, eventmaterialen en social templates: we rolden een complete merktoolkit uit. Alles draagt bij aan één krachtig verhaal: Go rail. Go smart.

Merk bouwen met lef en richting

We ontwikkelden een heldere en zelfverzekerde merkpositionering: vindingrijk, betrokken, flexibel en snel. Vanuit die basis werkten we aan een nieuwe visuele identiteit, tone of voice en communicatie- strategie. Alles in lijn met hun ambitie om de slimste spoorwegmobiliteitsaanbieder van Europa te worden. Van website en brochures tot presentaties, eventmaterialen en social templates: we rolden een complete merktoolkit uit. Alles draagt bij aan één krachtig verhaal: Go rail. Go smart.

Merk bouwen met lef en richting

We ontwikkelden een heldere en zelfverzekerde merkpositionering: vindingrijk, betrokken, flexibel en snel. Vanuit die basis werkten we aan een nieuwe visuele identiteit, tone of voice en communicatie- strategie. Alles in lijn met hun ambitie om de slimste spoorwegmobiliteitsaanbieder van Europa te worden. Van website en brochures tot presentaties, eventmaterialen en social templates: we rolden een complete merktoolkit uit. Alles draagt bij aan één krachtig verhaal: Go rail. Go smart.

De nieuwe stijl is net zo scherp en no-nonsense als het team erachter. Een duidelijke structuur, frisse kleuraccenten en slimme vormen, allemaal ontworpen om flexibiliteit en beweging uit te stralen, zonder het ingewikkeld te maken. En met lef: de introductie van paarse wagons trok de aandacht in de hele sector. Een helder signaal dat dit een speler is om in de gaten te houden.

De nieuwe stijl is net zo scherp en no-nonsense als het team erachter. Een duidelijke structuur, frisse kleuraccenten en slimme vormen, allemaal ontworpen om flexibiliteit en beweging uit te stralen, zonder het ingewikkeld te maken. En met lef: de introductie van paarse wagons trok de aandacht in de hele sector. Een helder signaal dat dit een speler is om in de gaten te houden.

De nieuwe stijl is net zo scherp en no-nonsense als het team erachter. Een duidelijke structuur, frisse kleuraccenten en slimme vormen, allemaal ontworpen om flexibiliteit en beweging uit te stralen, zonder het ingewikkeld te maken. En met lef: de introductie van paarse wagons trok de aandacht in de hele sector. Een helder signaal dat dit een speler is om in de gaten te houden.

“Ons bedrijf ontwikkelde zich razendsnel, maar het merk bleef achter. Deze rebranding brengt focus, energie en duidelijkheid. Het laat zien wie we nu zijn en waar we naartoe willen.”

Julian Remie

CEO - Rail Release

“Ons bedrijf ontwikkelde zich razendsnel, maar het merk bleef achter. Deze rebranding brengt focus, energie en duidelijkheid. Het laat zien wie we nu zijn en waar we naartoe willen.”

Julian Remie

CEO - Rail Release

Next case

Rail Release

Anyway, let’s talk:
Bel ons op +31 6 18794000, mail naar hello@thisisanyway.nl of kom langs.

Anyway, let’s talk:
Bel ons op +31 6 18794000, mail naar hello@thisisanyway.nl of kom langs.

Anyway, let’s talk: Bel ons
op +31 6 18794000, mail naar hello@thisisanyway.com
of kom langs.