
Opzetten van een toonaangevend instituut voor allergie
In de complexe wereld van allergiezorg is kennis versnipperd, samenwerking schaars en het bewustzijn laag. The Allergy Institute wil daar verandering in brengen. Als onafhankelijk kennisplatform waar zorgprofessionals samenkomen, kennis delen en samen bouwen aan de toekomst van allergie- behandeling. Een gedurfd nieuw initiatief, stevig geworteld in de medische wereld en mogelijk gemaakt door ALK, maar met een eigen gezicht en een duidelijke missie.
Services
Merkstrategie
Merkportfolio
Manifest & pay-off
Visuele identiteit
Art direction
Fotografie
Website design

Opzetten van een toonaangevend instituut voor allergie
In de complexe wereld van allergiezorg is kennis versnipperd, samenwerking schaars en het bewustzijn laag. The Allergy Institute wil daar verandering in brengen. Als onafhankelijk kennisplatform waar zorgprofessionals samenkomen, kennis delen en samen bouwen aan de toekomst van allergie- behandeling. Een gedurfd nieuw initiatief, stevig geworteld in de medische wereld en mogelijk gemaakt door ALK, maar met een eigen gezicht en een duidelijke missie.

Opzetten van een toonaangevend instituut voor allergie
In de complexe wereld van allergiezorg is kennis versnipperd, samenwerking schaars en het bewustzijn laag. The Allergy Institute wil daar verandering in brengen. Als onafhankelijk kennisplatform waar zorgprofessionals samenkomen, kennis delen en samen bouwen aan de toekomst van allergie- behandeling. Een gedurfd nieuw initiatief, stevig geworteld in de medische wereld en mogelijk gemaakt door ALK, maar met een eigen gezicht en een duidelijke missie.












Onze aanpak
We begonnen bij de kern. In gesprekken met zorgverleners en betrokken experts werd al snel duidelijk waar de behoefte lag: meer kennis, meer verbinding en meer bewustwording. Die drie inzichten werden de basis van het merk, en gaven richting aan alles wat volgde. Van positionering tot visuele stijl, van structuur tot verhaal. Samen met Arvin Leeuwis en Ingmar Coenen brachten we het merk tot leven in een digitaal platform: toegankelijk, geloofwaardig en helemaal gericht op delen, ontmoeten en vooruitkomen.
Onze aanpak
We begonnen bij de kern. In gesprekken met zorgverleners en betrokken experts werd al snel duidelijk waar de behoefte lag: meer kennis, meer verbinding en meer bewustwording. Die drie inzichten werden de basis van het merk, en gaven richting aan alles wat volgde. Van positionering tot visuele stijl, van structuur tot verhaal. Samen met Arvin Leeuwis en Ingmar Coenen brachten we het merk tot leven in een digitaal platform: toegankelijk, geloofwaardig en helemaal gericht op delen, ontmoeten en vooruitkomen.
Onze aanpak
We begonnen bij de kern. In gesprekken met zorgverleners en betrokken experts werd al snel duidelijk waar de behoefte lag: meer kennis, meer verbinding en meer bewustwording. Die drie inzichten werden de basis van het merk, en gaven richting aan alles wat volgde. Van positionering tot visuele stijl, van structuur tot verhaal. Samen met Arvin Leeuwis en Ingmar Coenen brachten we het merk tot leven in een digitaal platform: toegankelijk, geloofwaardig en helemaal gericht op delen, ontmoeten en vooruitkomen.
Ontwerp door Ingmar Coenen & Arvin Leeuwis
Ontwerp door Ingmar Coenen & Arvin Leeuwis
Een merk dat verbindt
De visuele identiteit van The Allergy Institute is helder, warm en doordacht, net als het instituut zelf. Zachte tinten, gelaagde kleuren en een rustig ritme geven het ontwerp een open en betrouwbaar karakter. De in elkaar grijpende vormen in het logo staan voor samenwerking: ieder onderdeel draagt bij aan het grotere geheel. De stijl schreeuwt niet, maar ondersteunt en verbindt. Samen met Mark David ontwikkelden we fotografie die de identiteit versterkt en de menselijke kant laat zien.
Een merk dat verbindt
De visuele identiteit van The Allergy Institute is helder, warm en doordacht, net als het instituut zelf. Zachte tinten, gelaagde kleuren en een rustig ritme geven het ontwerp een open en betrouwbaar karakter. De in elkaar grijpende vormen in het logo staan voor samenwerking: ieder onderdeel draagt bij aan het grotere geheel. De stijl schreeuwt niet, maar ondersteunt en verbindt. Samen met Mark David ontwikkelden we fotografie die de identiteit versterkt en de menselijke kant laat zien.
De visuele identiteit van The Allergy Institute is helder, warm en doordacht, net als het instituut zelf. Zachte tinten, gelaagde kleuren en een rustig ritme geven het ontwerp een open en betrouwbaar karakter. De in elkaar grijpende vormen in het logo staan voor samenwerking: ieder onderdeel draagt bij aan het grotere geheel. De stijl schreeuwt niet, maar ondersteunt en verbindt. Samen met Mark David ontwikkelden we fotografie die de identiteit versterkt en de menselijke kant laat zien.











