Lanceren van een nieuw merk voor raaminrichters met stijl
Doehetbudget.nl deed het goed, tevreden klanten, sterke kwaliteit, lovende reviews. Maar toch klopte er iets niet. De naam riep beelden op van goedkoop en doe-het-zelf, terwijl het merk juist staat voor prachtig gemaakte raamdecoratie, ambachtelijk geproduceerd in Europa. Het werd tijd om het merk serieus neer te zetten en uit te dragen waar het merk echt voor staat.
Services
Merkstrategie
Positionering & portfolio
Naamgeving
Manifest & pay-off
Visuele identiteit
Creative & design direction
Lanceren van een nieuw merk voor raaminrichters met stijl
Doehetbudget.nl deed het goed, tevreden klanten, sterke kwaliteit, lovende reviews. Maar toch klopte er iets niet. De naam riep beelden op van goedkoop en doe-het-zelf, terwijl het merk juist staat voor prachtig gemaakte raamdecoratie, ambachtelijk geproduceerd in Europa. Het werd tijd om het merk serieus neer te zetten en uit te dragen waar het merk echt voor staat.
Lanceren van een nieuw merk voor raaminrichters met stijl
Doehetbudget.nl deed het goed, tevreden klanten, sterke kwaliteit, lovende reviews. Maar toch klopte er iets niet. De naam riep beelden op van goedkoop en doe-het-zelf, terwijl het merk juist staat voor prachtig gemaakte raamdecoratie, ambachtelijk geproduceerd in Europa. Het werd tijd om het merk serieus neer te zetten en uit te dragen waar het merk echt voor staat.


Een nieuw hoofdstuk vormgeven
We haalden naar boven waar het echt om draait: toegankelijke luxe, geworteld in vakmanschap. Dat werd het fundament voor een nieuwe naam, heldere positionering en een merkidentiteit die recht doet aan de zorg, kwaliteit en het karakter achter het product. De naam Solbelle vangt precies die sfeer. Zacht, elegant en geïnspireerd op de zon, de natuurlijke partner van elke raamdecoratie. Een naam die warmte, licht en stijl oproept. Net als de ruimtes die hun producten helpen creëren. Ook de nieuwe stijl is geïnspireerd op licht. Letterlijk. Met zachte, zon- overgoten kleuren, afgeronde vormen die doen denken aan raamopeningen, en een tone of voice die tegelijk warm en zelfverzekerd is.
Een nieuw hoofdstuk vormgeven
We haalden naar boven waar het echt om draait: toegankelijke luxe, geworteld in vakmanschap. Dat werd het fundament voor een nieuwe naam, heldere positionering en een merkidentiteit die recht doet aan de zorg, kwaliteit en het karakter achter het product. De naam Solbelle vangt precies die sfeer. Zacht, elegant en geïnspireerd op de zon, de natuurlijke partner van elke raamdecoratie. Een naam die warmte, licht en stijl oproept. Net als de ruimtes die hun producten helpen creëren. Ook de nieuwe stijl is geïnspireerd op licht. Letterlijk. Met zachte, zon- overgoten kleuren, afgeronde vormen die doen denken aan raamopeningen, en een tone of voice die tegelijk warm en zelfverzekerd is.
Een nieuw hoofdstuk vormgeven
We haalden naar boven waar het echt om draait: toegankelijke luxe, geworteld in vakmanschap. Dat werd het fundament voor een nieuwe naam, heldere positionering en een merkidentiteit die recht doet aan de zorg, kwaliteit en het karakter achter het product. De naam Solbelle vangt precies die sfeer. Zacht, elegant en geïnspireerd op de zon, de natuurlijke partner van elke raamdecoratie. Een naam die warmte, licht en stijl oproept. Net als de ruimtes die hun producten helpen creëren. Ook de nieuwe stijl is geïnspireerd op licht. Letterlijk. Met zachte, zon- overgoten kleuren, afgeronde vormen die doen denken aan raamopeningen, en een tone of voice die tegelijk warm en zelfverzekerd is.























